Porsche 918
obrazek Historia
Silnik

Porsche 918 Spyder to absolutna samochodowa ekstraklasa. Klienci chętni na zakup tego auta mogą dodatkowo zamówić do niego pakiet Weissach.

Zawiera on magnezowe felgi w rozmiarze 20 i 21 cali (odpowiednio przednia i tylna oś) oraz dach, obudowy lusterek, tylne skrzydło i ramę przedniej szyby wykonane z włókna węglowego. Ulepszone 918 Spyder ma także odchudzony układ hamulcowy, ceramiczne łożyska kół i tytanowe połączenia śrubowe w podwoziu. Poza tym zaznaczenie pakietu na liście opcji jest równoznaczne ze zgodą na pozbycie się części materiałów wygłuszających auto.

We wnętrzu zestaw Weissach dodaje tapicerkę z Alcantary oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa. Co warte odnotowania, Porsche 918 Spyder z opcjonalnym pakietem jest lżejsze od standardowego o 41 kg. Auto w tej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 2,6 s, do 200 km/h w 7,2 s i do 300 km/h w 19,9 s.

Porsche 918 Spyder to produkcyjna wersja samochodu zaprezentowanego po raz pierwszy jako koncept w 2010 roku. Entuzjastyczne przyjęcie przez zwiedzających motoryzacyjne targi w Genewie sprawiło, że firma Porsche zdecydowała się na przygotowane produkcji seryjnej tego wozu.

Porsche 918 Spyder jest następcą legendarnej Carrery GT. Łączy je między innymi koncepcja budowy silników. Oba powstały na bazie wyścigowych jednostek napędowych. W Carrerze GT był to motor, który był zaprojektowany pierwotnie do prototypu kategorii LMP1 – auto to nigdy nie wyjechało do walki w wyścigu. Z kolei jednostka 918 Spydera bazuje na 4-litrowym V8 zainstalowanym w Porsche RS Spyder klasy LMP2, które ścigało się z sukcesami w drugiej połowie pierwszego dziesięciolecia XXI wieku.

Jeśli chodzi o pomysł na konstrukcję układów napędowych, to Carrera GT jest lata świetlne za 918 Spyder. Jedyne, co mają wspólnego, to to, że silniki są w nich ustawione centralnie wzdłużnie. Carrera GT miała typowy napęd dla supersportowych aut z przełomu wieków – motor centralnie, ręczna skrzynia biegów, napędzane tylne koła. W 918 wszystko jest dużo bardziej skomplikowane.

Motor spalinowy to widlasta „ósemka” o objętości skokowej 4,6 l, która osiąga moc 608 KM przy 8700 obr./min i moment obrotowy 540 Nm przy 6700 obr./min. Maksymalne bezpieczne obroty wału korbowego wynoszą około 9000 obr./min. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa, ale Porsche nie zdecydowało się na montaż w nim doładowania.

Umieszczony z tyłu silnik elektryczny generuje moc 156 KM, natomiast ustawiona z przodu jednostka odznacza się mocą 129 KM. Łącznie daje 286 KM mocy. Energia elektryczna jest gromadzona w zestawie baterii litowo-jonowych zbudowanych za plecami pasażera i kierowcy. Silnikami elektrycznymi napędzane są zarówno przednie, jak i tylne koła.




Ta firma wyprodukowała także inne samochody podobnego typu, na przykład:
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid Executive
  • Porsche Panamera Turbo
  • Porsche 911 GT3 RS
  • Porsche 911 Carrera GTS
  • Porsche 718 Cayman
  • Porsche Panamera 4S Sport Turismo
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche Macan GTS
Do góry
Powrót na stronę główną
Dowiedz się więcej na temat tego samochodu
Radosław Godlewski Kl. 2Tc ©