Pagani Huraya
Wnętrze
Skąd wzięła się nazwa?
Huayra to drugi sportowy samochód włoskiego producenta Pagani. Z niewielkiej manufaktury mieszczącej się w Modenie pierwsze egzemplarze tego auta wyjechały w 2011 roku. Nazwa, według wielu nie brzmiąca tak dobrze jak poprzedniczki (Zonda), pochodzi od południowoamerykańskiego boga wiatru – Huayra-tata.
Nadwozie Huayry jest stylistyczną ewolucją tego, co już znane było z modelu Zonda. Z przodu montowane są podwójne okrągłe światła osadzone w eliptycznych wkładach z włókna węglowego. Potężną paszczę na przednim pasie rozcina ostry trójkątny nos. Z tyłu znowu można podziwiać cztery końcówki wydechu umieszczone w okrągłym otworze. Na tym jednak koniec cech wspólnych. Linie nadwozia Huayry są znacznie bardziej płynnie niż w Zondzie. Do budowy karoserii wykorzystano karbotanium – połączenie stopów tytanu i kompozytów z włókna węglowego. Materiał ten łączy wszystkie najlepsze cechy tych komponentów.
Nazwa „Pagani” nie bez powodu pochodzi od boga wiatru. Huayra wykorzystuje system aktywnej aerodynamiki. Może zmieniać wysokość prześwitu z przodu podczas jazdy oraz modyfikować strumień powietrza opływający nadwozie poprzez sterowanie czterema niezależnymi klapami – dwiema z przodu i dwiema z tyłu. Doskonałym dodatkiem stylistycznym do dużego nacisku położonego na aerodynamikę są skrzydlate drzwi typu gullwing.
Wnętrze Huayry, podobnie jak stylistyka nadwozia, jest ewolucją tego, co już wcześniej Pagani pokazało w Zondzie. Ponownie zegary umieszczono w oddzielnej oprawie, jednak zyskały one znacznie bardziej nowoczesny charakter. Całe wnętrze ma klasyczny, elegancki styl, ale dzięki kolorowemu, dotykowemu wyświetlaczowi oraz wszędobylskiemu włóknu węglowemu jest ono również nowoczesne. Fotele oraz część deski rozdzielczej i paneli bocznych wykonano z wysokiej jakości naturalnej skóry. Po prawej stronie, na schowku znajdującym się naprzeciwko pasażera, Pagani umieściło logo modelu.
Wyposażenie modelu Huayra obejmuje dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, fotele i lusterka. Oprócz tego Pagani montuje w swoim najnowszym dziele system audio obsługujący MP3, sterowanie niektórymi funkcjami z kierownicy, nawigację satelitarną z dużym, dotykowym ekranem. Ciekawostką jest kluczyk do tego auta, będący aluminiowym modelem Huayry. Rozkłada się on na dwie części. Jedna służy do uruchomienia zapłonu, a druga wyposażona jest w pamięć flash z USB, na której można przechowywać np. muzykę.
Do góry
Powrót na stronę główną
Dowiedz się więcej na temat tego samochodu
Skąd wzięła się nazwa?
Huayra to drugi sportowy samochód włoskiego producenta Pagani. Z niewielkiej manufaktury mieszczącej się w Modenie pierwsze egzemplarze tego auta wyjechały w 2011 roku. Nazwa, według wielu nie brzmiąca tak dobrze jak poprzedniczki (Zonda), pochodzi od południowoamerykańskiego boga wiatru – Huayra-tata.
Nadwozie Huayry jest stylistyczną ewolucją tego, co już znane było z modelu Zonda. Z przodu montowane są podwójne okrągłe światła osadzone w eliptycznych wkładach z włókna węglowego. Potężną paszczę na przednim pasie rozcina ostry trójkątny nos. Z tyłu znowu można podziwiać cztery końcówki wydechu umieszczone w okrągłym otworze. Na tym jednak koniec cech wspólnych. Linie nadwozia Huayry są znacznie bardziej płynnie niż w Zondzie. Do budowy karoserii wykorzystano karbotanium – połączenie stopów tytanu i kompozytów z włókna węglowego. Materiał ten łączy wszystkie najlepsze cechy tych komponentów.
Nazwa „Pagani” nie bez powodu pochodzi od boga wiatru. Huayra wykorzystuje system aktywnej aerodynamiki. Może zmieniać wysokość prześwitu z przodu podczas jazdy oraz modyfikować strumień powietrza opływający nadwozie poprzez sterowanie czterema niezależnymi klapami – dwiema z przodu i dwiema z tyłu. Doskonałym dodatkiem stylistycznym do dużego nacisku położonego na aerodynamikę są skrzydlate drzwi typu gullwing.
Wnętrze Huayry, podobnie jak stylistyka nadwozia, jest ewolucją tego, co już wcześniej Pagani pokazało w Zondzie. Ponownie zegary umieszczono w oddzielnej oprawie, jednak zyskały one znacznie bardziej nowoczesny charakter. Całe wnętrze ma klasyczny, elegancki styl, ale dzięki kolorowemu, dotykowemu wyświetlaczowi oraz wszędobylskiemu włóknu węglowemu jest ono również nowoczesne. Fotele oraz część deski rozdzielczej i paneli bocznych wykonano z wysokiej jakości naturalnej skóry. Po prawej stronie, na schowku znajdującym się naprzeciwko pasażera, Pagani umieściło logo modelu.
Wyposażenie modelu Huayra obejmuje dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, fotele i lusterka. Oprócz tego Pagani montuje w swoim najnowszym dziele system audio obsługujący MP3, sterowanie niektórymi funkcjami z kierownicy, nawigację satelitarną z dużym, dotykowym ekranem. Ciekawostką jest kluczyk do tego auta, będący aluminiowym modelem Huayry. Rozkłada się on na dwie części. Jedna służy do uruchomienia zapłonu, a druga wyposażona jest w pamięć flash z USB, na której można przechowywać np. muzykę.
Do góry
Powrót na stronę główną
Dowiedz się więcej na temat tego samochodu
Radosław Godlewski Kl. 2Tc ©