Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
Najsławniejszy model
Czym szczyci się marka?
Bugatti to francuski producent ekskluzywnych samochodów sportowych i wyścigowych. Założycielem marki w 1909 roku był Ettore Bugatti, a zakłady znajdowały się w alzackim Molsheim. Jego samochody wygrywały prawie wszystkie najważniejsze wyścigi przed II wojną światową.
Niestety w chwili jej wybuchu, Ettore był zmuszony przerwać produkcję, a w wyniku śmierci w 1947 roku nigdy już do niej nie wrócił. Mając na celu reaktywację marki, w 1987 roku Włoch Romano Artioli założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA.
4 lata później (w 110. rocznicę urodzin założyciela marki) zaprezentował model EB110, uchodzący wtedy za najszybszy seryjnie produkowany samochód świata. Niestety koszty produkcji były zbyt wysokie i samochód wyprodukowano w ilości 126 sztuk. W 1995 roku, zakłady zamknięto a po 3 latach prawa do francuskiej marki wykupił Volkswagen. Nie bez powodu dziś najbardziej rozpoznawalnym modelem jest Veyron. Wersja Super Sport dzierży bowiem miano najszybszego seryjnie produkowanego samochodu. Przedsiębiorstwo Bugatti wyprodukowało łącznie ok. 2500 samochodów, z których wiele zachowało się do dzisiaj.
Podobno zwykły Veyron 16.4 przy maksymalnej prędkości opróżnia bak w ciągu dwunastu minut. Super Sport jest szybszy pod każdym względem, pewnie też zasysa szybciej. Jego prędkość maksymalną ograniczono ze względu na wytrzymałość opon.
Mit marki zbudowała jej techniczna doskonałość, połączona z rysem artyzmu i powikłanymi losami członków rodziny Bugatti. Pod hasłem „zbierz całą kolekcję” firma wciąż przedstawia specjalne edycje swojego jedynego modelu, a w planach jest odmiana o mocy 1500 KM.
Do góry
Dowiedz się więcej na temat tego samochodu
Powrót na stronę główną
Czym szczyci się marka?
Bugatti to francuski producent ekskluzywnych samochodów sportowych i wyścigowych. Założycielem marki w 1909 roku był Ettore Bugatti, a zakłady znajdowały się w alzackim Molsheim. Jego samochody wygrywały prawie wszystkie najważniejsze wyścigi przed II wojną światową.
Niestety w chwili jej wybuchu, Ettore był zmuszony przerwać produkcję, a w wyniku śmierci w 1947 roku nigdy już do niej nie wrócił. Mając na celu reaktywację marki, w 1987 roku Włoch Romano Artioli założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA.
4 lata później (w 110. rocznicę urodzin założyciela marki) zaprezentował model EB110, uchodzący wtedy za najszybszy seryjnie produkowany samochód świata. Niestety koszty produkcji były zbyt wysokie i samochód wyprodukowano w ilości 126 sztuk. W 1995 roku, zakłady zamknięto a po 3 latach prawa do francuskiej marki wykupił Volkswagen. Nie bez powodu dziś najbardziej rozpoznawalnym modelem jest Veyron. Wersja Super Sport dzierży bowiem miano najszybszego seryjnie produkowanego samochodu. Przedsiębiorstwo Bugatti wyprodukowało łącznie ok. 2500 samochodów, z których wiele zachowało się do dzisiaj.
Podobno zwykły Veyron 16.4 przy maksymalnej prędkości opróżnia bak w ciągu dwunastu minut. Super Sport jest szybszy pod każdym względem, pewnie też zasysa szybciej. Jego prędkość maksymalną ograniczono ze względu na wytrzymałość opon.
Mit marki zbudowała jej techniczna doskonałość, połączona z rysem artyzmu i powikłanymi losami członków rodziny Bugatti. Pod hasłem „zbierz całą kolekcję” firma wciąż przedstawia specjalne edycje swojego jedynego modelu, a w planach jest odmiana o mocy 1500 KM.
Do góry
Dowiedz się więcej na temat tego samochodu
Powrót na stronę główną
Radosław Godlewski Kl. 2Tc ©